Köpvillkor
Dessa villkor gäller när du som konsument handlar i Kvinna till Kvinnas webbshop.
Beställning och betalning
Som privatperson kan du betala med betalkort (Visa eller/och MasterCard) eller Swish. Det är inte möjligt att handla på faktura.
Beställningar till företag kan göras direkt i shoppen med kortbetalning eller Swish. Om faktura önskas vid större beställningar vänligen kontakta foretag@kvinnatillkvinna.se.
Shoppen drivs av Kvinna till Kvinna och all vinst går till arbetet för kvinnors rättigheter.
Leveranstid och frakt
Vi skickar beställningarna så snart vi hinner med A-post. Normalt skickas de ut inom 1-3 arbetsdagar. Vid hög arbetsbelastning kan leveranstiden bli längre.
Större beställningar skickas med varubrev eller paket. Ange därför gärna mobiltelefonnummer för sms-avisering. Denna tjänst är gratis för kunden och Kvinna till Kvinna. Om mobiltelefonnummer saknas aviseras köparen per brev vilket medför en avgift för Kvinna till Kvinna. Det tar också längre tid.
Fri frakt.
Vi levererar bara till adresser i Sverige, och du kan därför inte beställa från ett annat land.
Ångerrätt och reklamation
Skulle du av något skäl ångra ditt köp eller behöva reklamera din vara så hör av dig inom 14 dagar till givarservice@kvinnatillkvinna.se eller 073-950 03 44. När varan kommer tillbaka till oss gör vi en återbetalning till ditt konto.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten till dig är Kvinna till Kvinna betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Hantering av personuppgifter
För att kunna hjälpa dig med din beställning och informera dig om vårt arbete för kvinnors rättigheter sparar vi de uppgifter du lämnar. Det gör vi enligt dataskyddsförordningen vilket innebär att vi garanterar att dina uppgifter skyddas och inte lämnas ut till någon annan. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter.